Sierpień, 2008

Ożegów -> Opole

Czas:

Niedziela, 31 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Ożegów -> Opole

Czas: 11:30 - 16:30
Warunki: chłodno, potem ciepło, wiatr umiarkowany

Wczoraj nic nie jeździłem, rano było strasznie brzydko, po południu jak pogoda zrobiła się ładna impreza rozkręcała się na całego ;]

Trasa powrotna, lekko zmodyfikowana. Na ~15km widziałem dwóch łebków na przeciętnych rowerach, którzy ruszyli za mną spod sklepu. Jechałem sobie spokojnie na ~27km/h, lekko pod górkę z wiatrem w twarz. W końcu usłyszałem jakieś odgłosy rowerów za plecami, pomyślałem, że szczyle chcą się ścigać, z uwagi, że jeszcze spory kawałek do przejechania przycisnąłem tylko 30km/h. Odgłosy były co raz bardziej słyszalne, w końcu ktoś zaczął się ze mną równać...

okazało się, że to młodziki (3) z trenerem z klubu kolarskiego w Wieluniu :D Trener zawołał żebym przyłączył się na rundkę, głupio było nie skorzystać. Przyłączyłem się, tzn. siadłem ostatniemu na koło i jechaliśmy. Tempo było zabójcze, co chwila zmiany dawali i cisnęli na ~43km/h (pod górę i pod wiatr), jechałem z nimi tak jakieś 10km do Jaworzna, gdzie oni pojechali na Wieluń, a ja na Częstochowę. Na kole dało się to tempo wytrzymać, ale gdybym miał dać zmianę to bym padł :D Myślę, że robili jakiś trening interwałowy bo wątpię aby tak cisnęli całą trasę.

Potem jak się nakręciłem to cisnąłem ostro, choć tym razem więcej wiatru było w twarz (jazda na zachód). Na 100km miałem średnią 30,05km/h, za punkt honoru postawiłem sobie nie spaść poniżej 30 i jak widać udało się, choć kosztowało mnie to sporo wysiłku na obwodnicy Opola :)

Na kolarce przejechałem dzisiaj jubileuszowy 5000km i stan licznika wskazuje: 5071km i 209h 40m ;P

Opole -> Turawa -> Bierdzany

Piątek, 29 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Kategoria <150km, >30km/h, runner
Opole -> Turawa -> Bierdzany -> Olesno -> Działoszyn -> Ożegów

Czas: 11:50 - 15:55
Warunki: zimno, pełne zachmurzenie, porywisty wiatr, deszcz

18-nastka Gosi najważniejsza więc jak obiecałem tak musiałem jechać mimo bardzo niesprzyjającej pogody. Na początku było nawet zachęcająco, z wiatrem w plecy kilku kilometrowe prostki leciałem ze średnią +40km/h, jednak kiedy droga skręcała dostawałem ten sam wiatr w twarz i cisnąłem ile się da na 25km/h :)

Na 35km, zaraz za Bierdzanami pierwsza wielka ulewa... tyle, że do następnej wioski było 7km. Tam na przystanku przeczekałem trochę i cały mokry, w słabszym deszczu ruszyłem dalej. Na 75km kolejna wielka ulewa i znowu do przystanku daleko. Przez cały czas raz wiało w plecy, że ze strachu trzeba było hamować ;] a raz w twarz, że jechać się nie dało.

Uratowało mnie fakt, że wczoraj byłem we Wro i zwiozłem ciuchy do jesiennej jazdy, w tym grube rękawice, które tutaj zdały egzamin celująco :D

Równe -> Opole trochę inną

Środa, 27 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Kategoria <150km, >30km/h, runner
Równe -> Opole trochę inną trasą przez Krnov, Albrechcice, Prudnik, Białą, Prószków.
Warunki: ciepło, wiatr słaby
Teren: pierwsze 60km górki, przy czym chyba więcej zjazdów niż podjazdów :)
Czas: 15:40 - 20:20

Wybór trasy przez Czechy był bardzo dobry, te trzydzieści kilka kilometrów przejechało się błyskawicznie po świetnej nawierzchni i z pięknymi widokami. Po przejechaniu granicy było już tylko gorzej. Pierwszy przystanek na 71km kiedy to okazało się... że droga się skończyła. Zaklejone znaki wskazujące drogę na Opole, od samego wyjazdu z Prudnika musiały coś znaczyć :D

Od robotników dowiedziałem się, że jest tam 7km odcinek, na którym robią nową drogę, ale że mogę przejechać. Odcinek bez nawierzchni prowadziłem, potem kawałek z nowym asfaltem, aż wjechałem na świeży, jeszcze miękki asfalt. Zszedłem na pobocze i prowadziłem rower próbując nie wpaść do głębokiego rowu.

Po minięciu walców postanowiłem jechać dalej... jednak za dobrze się jechało i coś musiało się stać... jak najlepiej unieruchomić się na dłużej jadąc na rowerze ? Wdepnąć blokami w świeży asfalt i zorientować się o tym jak już zastygnie :D Przez następne 40m siedziałem i skrobałem bloki żeby dało się gdziekolwiek dojechać.

Ostatecznie już po ciemku wracałem przez Opole do domu.

PS. Następny powrót przez Głuchołazy i Nysę :]

Trasa:

Okolice Równego
Warunki:

Wtorek, 26 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Kategoria <100km, runner
Okolice Równego
Warunki: chłodnawo
Teren: całość po górkach

Czasu dużo na jazdę nie było, najpierw wyjazd na zakupy do Głubczyc i zwiedzanie miasta (~21km), potem po obiedzie wypad z Ryśkiem, zajechaliśmy do Opawic, potem gdzieś w lasek i nagle znaleźliśmy się w Albrechcicach, stamtąd kawałek trasy na Pradziada i odbicie na przejście graniczne w Pomorzowiczkach skąd już jazda prosto do Głubczyc.
Na trasie 3 zjazdy z tablicą o nachyleniu 12% i jeden taki podjazd, max. speed 66km/h (niepotrzebnie hamowałem na zakrętach zjazdowych ;P ), ogólnie to płaskiego terenu nie było i albo jechaliśmy pod górę, albo ostro w dół.

Opole -> Krapkowice -> Głogówek

Poniedziałek, 25 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Kategoria <150km, runner
Opole -> Krapkowice -> Głogówek -> Głubczyce -> Równe + okolice
Warunki: wietrznie, chłodno
Teren: 70km górki

Ekipa remontowa ruszyła do Równego, z czego ja na rowerku. Ojciec samochodem wyjechał z opóźnieniem, na 2km przed finiszem dostaje telefon, okazuje się, że ojciec jest jakieś 3km za mną. Gaz do dechy i z samochodem na plecach pierwszy przejeżdżam metę :D Prawie jak odcinek Top Geara ;]

Następnie obiad i wyjazd z Ryśkiem na podbój okolicy. Jeździło się bardzo przyjemnie.

Wrocław - Opole
12:20

Czwartek, 14 sierpnia 2008 · Komentarze(2)
Kategoria <150km, runner
Wrocław - Opole
12:20 - 16:30

Mit jazdy z Wrocka z wiatrem w plecy obalony, przez całą drogę wiało w twarz :) Wczoraj 100,55km w 3h 20m i na miejscu byłem w bardzo dobrej kondycji, dzisiaj ten sam dystans 16m dłużej i jestem kompletnie wykończony. Dodatkowo dzisiaj znacznie cieplej, poszły 2 litry, wczoraj tylko litr, ale wtedy przez całą drogę słońce było za chmurami.

Godziny jazdy chyba najgorsze biorąc pod uwagę przejazd przez Wrocław, Oławę, Brzeg i Opole, na drogę wylega prawdziwe bydło, a dodatkowo takiej chamówy jak dzisiaj jeszcze na drogach nie spotkałem. Chyba trzeba przestawić się na jakieś odludne lasy albo góry :D

Opole - Wrocław

Miałem

Środa, 13 sierpnia 2008 · Komentarze(0)
Opole - Wrocław

Miałem jechać rano, ale lało, droga wyschła dopiero koło 13. Pierwsze 30km, w tym 14km przejazdu przez Opole w 57m 59s :) Potem na każdej kolejnej pełnej dziesiątce sprawdzałem i avg speed wynosiła lekko ponad 30,5km/h. Wiatr był bardzo kapryśny, raz wiał, raz nie wiał w ogóle, a kilka razy prawie mnie wywaliło na silnym podmuchu :)

Na 19 wyjazd na ściankę wspinaczkową i powrót o 21:30.