Alpy 2012

Czwartek, 7 czerwca 2012 · Komentarze(9)
Kategoria Alpy 2012
Kolejny rok i kolejne Alpy. Już za kilka godzin ekipa Husarii w składzie Artur G., Marcin, Piotrek i ja leci do Mediolanu. Tam w planach jest kilka setek po "hopkach" i potem przez Monachium i Pragę do Wrocławia. Zobaczymy na ile pozwoli nam pogoda :) Jak w jakimś hotelu uda się WiFi złapać to może dodamy jakieś newsy.

Mediolan - Wrocław czyli Husaria Szosowa w Alpach

Husaria Szosowa w Alpach
0. Alpy 2012
1. Alpy dzień 1 - Bergamo - Bellinzona IT / CH
2. Alpy dzień 2 - Passo della Novena (2478m) CH
3. Alpy dzień 3 - Furkapass (2436m) i Oberalppass (2046m) CH
4. Alpy dzień 4 - Julierpass (2284m), Passo del Bernina (2330m), Forcola di Livigno (2315m), Passo Eira (2208m) oraz Passo Foscagno (2291m) CH / IT
5. Alpy dzień 5 - Bormio - przymusowy odpoczynek IT
6. Alpy dzień 6 - Passo dello Stelvio (2758m) IT
7. Alpy dzień 7 - Passo Giovo (2094m), Brennerpass (1374m) i Innsbruck IT / A
8. Alpy dzień 8 - Wörgl - Altheim A / DE
9. Alpy dzień 9 - Altheim - Passau - Vimperk - Hradec Kralove A / DE / CZ
10. Alpy dzień 10 - Hradec Kralove - Kłodzko CZ / PL
11. Alpy 2012 - podsumowanie

Kilka kilometrów 902-ką zrobiliśmy, szczerze to trochę ruch nam przeszkadzał i kilka razy odbiliśmy na boczne drogi dokładając sporo przewyższeń. Campingi faktycznie są tanie, myśmy tam płacili niewiele jeszcze dodatkowo z autem.

Platon 14:53 niedziela, 29 lipca 2012

Route des Grandes Alpes zaczyna się w Lozannie i biegnie przez 16 szczytów do Nicei. Podróżujemy we dwoję z żoną cały nasz dobytek wozimy na rowerach i śpimy po kempingach. W zeszłym roku po wyprawie we Włoszech gdzie między innymi przejechaliśmy Passo dello Stelvio i rozmowie z pewnym Holendrem, który polecał nam drogę 902 Route des Grandes Alpes zdecydowaliśmy się na wyprawę. Codziennie rano podjazd wjazd na szczyt i zjazd i tak przez 10 dni. Jeżeli szczyty były blisko siebie to nawet udawało nam się zaliczyć dwa dziennie, ale z tymi tobołami nie było łatwo. Cały trud został wynagradzany w połowie trasy na szczyt jak zaczynały odkrywać się piękne widoki,wtedy nie myślało się o zmęczeniu tylko coś tak gnało do przodu trudno mi to określić, co. Najbardziej podobał mi się Galibier jadąc czuło się tam obecność tych wszystkich wielkich kolarzy i wielkich wyścigów. Ogólnie trasa trudna, ale do pokonania w sumie liczy 680 km prawie przy wszystkich zjazdach czy podjazdach są kempingi tak zwane „miejskie” gdzie koszt od dwóch osób wynosił w granicach 8 czy 9 euro, nie ma ich na ogólnych mapach, ale w danej miejscowości można zobaczyć je na informatorach lub też popytać się na miejscu. Nie mam daru do opisywania swoich przeżyć związanych z tą trasa, ale jedno jest pewne było warto poznaliśmy wspaniałych ludzi zwiedziliśmy zabytkowe miasteczka jechaliśmy w upale w deszczu i w śniegu. Dopadało nas nieraz zwątpienie, ale szybko mijało na szczytach. Pozdrawiam wszystkich zapaleńców rowerowych i polecam ta trasę.Parę zdjęć mam na Facebooku. http://www.facebook.com/home.php#!/tomekkabala

tomektomek 07:01 piątek, 27 lipca 2012

Chętnie przeczytam relację i obejrzę zdjęcia :) Trochę przełęczy z tej trasy zaliczyłem rok temu jeżdżąc we Francji.

Platon 12:05 czwartek, 26 lipca 2012

W zeszłym roku miałem przyjemność zaliczyć Passo Dello Stelvio cos pięknego . W tym roku przejechałem całą Routes des Grandes Alpes drogę 16 szczytów polecam właśnie wróciłem i jeszcze nie mogę ochłonąć

tomektomek 11:28 czwartek, 26 lipca 2012

wyjechaliśmy już ze szwajcarii ale utknęliśmy w bormio. Ciągle leje. Śnieg od 1800m i stelvio zamknięte. Ogólnie od startu bardzo ciężkie warunki. Za nami jakieś 550km i ponad 10km w pionie.

platon 11:38 wtorek, 12 czerwca 2012

Ale niesamowity widok :))) udanej wyprawy

uluru 12:08 piątek, 8 czerwca 2012

Ten jak już jedzie to w konkretne miejsca!!!
Powodzenia i proszę o dużo ładnych,alpejskich widoczków...

VSV83 05:15 piątek, 8 czerwca 2012

Powodzenia!
Widząc cel wyjazdu i skład ekipy można przypuszczać, że będzie się działo ... :-D

WrocNam 05:01 piątek, 8 czerwca 2012

Więc czekam na jakieś info i zdjęcia :)

kaeres123 22:19 czwartek, 7 czerwca 2012
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa cyopr