Beskid Żywiecki #1

Sobota, 17 września 2011 · Komentarze(0)
Kategoria <150km, runner
"Jedziemy turystycznie i wszystkie podjazdy robimy razem"
- A.Ś., motto wyjazdu

Marcin zaproponował ostatnio wyjazd w Beskidy i wszystkim Husarzom pomysł się spodobał. Z rana miałem pozbierać Darka, Artura i Marcina, ale pojawił się pierwszy problem. Auto nie chciało odpalić, okazało się że akumulator padł. Wyjazd uratował nam Piotrek, którego zbudziłem o barbarzyńsko wczesnej porze, podjechał swoim autem i udało się zapalić. Wszyscy jesteśmy mu za to ogromnie wdzięczni :)

Droga do Żywca zleciała błyskawicznie, za pierwszym podejściem znaleźliśmy też domek nad jeziorem. Ruszyliśmy dopiero koło 12:30 przez co musieliśmy skrócić trasę bo nie ogarnęlibyśmy wszystkiego za dnia. Pierwszym łupem padł Salmopol, jeden z najdłuższych podjazdów szosowych w Polsce. Około 23km wspinaczki uwieńczonej fotką.

Zjazd był całkiem przyjemny, zaliczyliśmy skocznię w Wiśle i przez Ustroń rzuciliśmy się na Równicę.

Tempo szło przyzwoite (~180bpm) to i podjazd okazał się wymagający. Artur spiął pośladki i wjechał na górę przede mną i Marcinem ;)

Podjechaliśmy kawałek dalej, okazało się że na górze otworzyli nową restaurację i zrobili 20% asfaltowy podjazd do niej, nie mogliśmy sobie go odpuścić.

Widoki z restauracji.

Następnie zawróciliśmy i ruszyliśmy na Istebną. Podjazd na Kubalonkę to było jakieś 13km stające się co raz bardziej strome. Artur nam odjechał, ale taktycznie dobrze rozegraliśmy sprawę, dogoniliśmy go i po ataku na ostatnim kilometrze przełęcz padła moim łupem. Przy okazji Hr max wyjazdu.

Ostatni podjazd dnia to już popis Marcina, ja od razu spasowałem :) Potem został nam już powrót do Żywca z wiatrem w plecy, częściowo po drodze ekspresowej na której trafił się fantastyczny zjazd. Poprawianie techniki zjazdowej w Alpach przydało się po potrafiłem zrobić ładny dystans.

Widoki na trasie powrotnej.

Wyjazd postanowiliśmy zakończyć grillem, wizyta w Tesco i spore zakupy. Wyżerka była niesamowita, każda skusił się też na jedno piwo :D Po kolacji wszyscy ledwo stali na nogach, krótka wycieczka nad jezioro i spać. Dzień był bardzo wymagający, na każdym podjeździe tętno w okolicy 180bpm.

Końcówka grilla... uciąłem głowy przez przypadek :D